21.8.14

Doktor seçimi demek her şey demek!

Hamileliğimi ilk öğrendiğimde hiç doktor arayışına girişmedim. Sadece eş-dost aracılığıyla çok iyi bir doktormuş diye övdükleri bir doktoru seçtim kendime.
-Kime göre, neye göre iyiydi?
Çevremdeki 2-3 kişinin doğumunun yaptırmıştı sadece. Hepsi bu.
Başkalarının doğumunu yaptırdıysa benimkini yaptırabilirdi pekala.
Peki ya iyi bir kadın doğum uzmanı demek sadece doğumu sorunsuz yaptırmak mıydı?
* * *
Ilk kontrolümde bebeğin kesesini gördük. Ama kontrolümden 1 hafta sonra sabah benden çok az bir leke gibi kan geldi. Apar topar hastaneye koştuk.  Annem benden önceki hamileliklerinde servikal yetmezlik diye bir hastalık yüzünden bir kaç düşük yapmış. Ben de düşük riski yaşayınca;  "Acaba servikal yetmezlik bende de var mıdır?" diye korkup huzursuz oldum. Doktoruma sordum, "şimdi bilemeyiz onu, 4 aydan sonra düşerse anlarız servikal yetmezlik olduğunu" dedi.
Ne yani, 4 ay boyunca acaba var mı yok mu diye korkuyla yaşayıp, anlamak için bebeğimi kaybetmeyi mi bekleyecektim?

"İstiyorsan dikiş atayım" dedi.
Ben de "Bilemiyorum hocam, uygun görüyorsanız atın lütfen, siz daha iyi bilirsiniz?" dedim.
"Şimdi burada atamam." Dedi ve konu kapandı.
Ne demek şimdi bu?
Sen mi bileceksin dikiş atman gerektiğini ben mi? Bu kadar önemli bir konuyu sen nasıl hastanın keyfine bırakırsın?
* * *
Ara ara kontrollerim oldu, ama bu dikiş mevzusunun konusu bir daha hiç açılmadı.
Kontroller ayrı bir faciaydı. Doktor hanım sadece öğleden sonra 2-5 arası çalışıyormuş. Acil bir durum olduğunda kendisine ulaşabileceğim bir numara vermedi. Konuşabilmek için bile öğleden sonra saatin 2 olmasını bekleyip, sekreterine konuşmak istediğimi söyleyip, saat 5 den sonra konuşabiliyordum.
Gecenin bir yarısı lekelenmem geldiğinde hastaneye gittiğimizde yine doktoruma ulaşamadım. "En azından kalbi atıyor mu? Ultrasondan baksak?" diyorum, hemşireler "Biz bakmasını bilmiyoruz, doktor hanım şimdi gelemez, Ped koyup sabaha kadar kan takibi yapabiliriz." diyorlar.
Ne yani, eğer ki bir sorun varsa, doktorumun gelmesi için illa bebeğimin düşmesini mi beklemem gerekiyor? Bu doktor önlem almak yerine kürtaj yapmaya mı geliyor sadece?!
* * *
Bardağı taşıran son damla ise bir kontrolüm sırasında hastalara olan tavırları oldu. Normalde bildiğiniz gibi kendileri çalışmaya saat 14.00'den itibaren başlıyor. Saat 3 buçuk olmuş hâlâ gelmedi. Bu arada ilk üçüncü hastayım ben. Neyse artık bekleyenler iyice söylenmeye başladı. Hemşiresi "ilk 3 hasta içeri gelsin" dedi. İsimlerimizi söyleyerek bizi içeri çağırdı.
Durun, bomba olay burada başlıyor;
Yanımdaki bir hastaya benim ve diğer hastanın yanında azarlar bir ses tonuyla; "O dışardaki söylenen senin yakının mıydı, hııı? Sen gör bakalım, adını yazdım buraya. Kara listeye alıyorum artık seni. Bir daha randevusuz gel bakalım, asla bakılmayacak sana randevusuz geldiğinde, acil olsa da randevu alıp geleceksin! " dedi. Kendimi o kadar kötü hissettim ki.. O kadar beklememiş olsam ve durumum acil olmasa çıkıp gidecektim odadan, o kadın yerine ben rencide oldum, böyle bir seviyesizliğe şahit olduğum için.
Sonra doktor hanım geldi, biz hâlâ odadayız tabii. Perdenin arkasına geçtiler, o azarlanan hasta muayene edilirken biz hâlâ odadayız, hasta mahremiyeti denen bir şey yok. Neyse perdenin arkasından çıktılar, doktor hemşiresine "Bu kızı üzmüşsün sen" dedi gülerek, hemşire de yine aynı çirkin tavırla "Haketti ama, bir daha asla randevusuz bakılmayacak! " dedi. Doktor hanıma baktım şaşkınlıkla, yine gülerek "Ben karışmam valla" dedi.
Sen nasıl karışmazsın, nasıl hemşirene hastanı ezdirirsin, hem de diğer hastaların yanında?!
* * *
Tüm bunlar hastaneden ve doktorumdan fazlasıyla soğumama sebep oldu. Üstelik Adana'da herkesin tercih ettiği özel bir hastanede oldu tüm bu yaşadıklarım. Hiç bir zor anımda doktorumu yanımda hissedemedim. Aklımda hep bir soru işareti kalıyordu kontrollerde, net değildi, hep yuvarlak konuşuyordu. Sorularıma yanıt bulamayışım beni çok strese sokuyordu.
Bu kez ciddi ciddi doktorumu değiştirmem gerektiğine karar verdim. Adana'da ve Akdeniz bölgesinde ün salmış ve aynı zamanda eşimin Üniversite'den hocası olan bir kadın doğum profesörüne muayene olmaya başladım. Önceki yaşadıklarım geride kaldı çok şükür. Aklımda en ufacık bir soru işareti bırakmıyor, olumlu ya da olumsuz ne varsa söylüyor, gayet net. Artık emin ellerde olduğumu hissedebilmek güzel, geç de olsa yanlış olan yoldan dönmek.. :)

2 yorum:

  1. canım iyi yapmışsın doktorunu değiştirmekle. bir de yorumlardan kelime doğrulamayı kaldırsan süper olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç bile kalmışım değiştirmek için, sonuna kadar sabrettim diyebilirim :) Yaa, sen söyleyince farkettim, nasıl gözümden kaçmış, hemen kaldırdım kelime doğrulamayı :D

      Sil